Кожен робочий динь у мене начинаться з "Другим кавелем". Перший кавиль п`ю дома, а другий слухаю на роботі. Не забирайте од нас такоє читавоє радіо. #savetysafm 2005-го року на базі Закарпатської ОДТРК було прийнято рішення створити FМ-радіостанцію. Для цих цілей була зібрана команда молодих працівників, вже маючих досвід роботи на радіо. На той час робота на обласній ТРК нагадувала подорож у минуле: в еру комп’ютерів, програми в ефір запускалися з плівок на величезних бобінних магнітофонах, а після виходу кожної програми треба було заповнити купу незрозумілих паперів, саме ж бачення розвитку радіо багатьма працівниками ЗОДТРК знаходилось на рівні 70-х років минулого століття. Поступово поринаючи в роботу, крок за кроком відвойовуючи клаптики ефірної свободи, почала вимальовуватися нова, сучасна радіостанція на базі громіздкої державної структури. Прийшло усвідомлення, що попри насиченість ефіру великими мережевими комерційними радіостанціями, з якими обласне радіо не конкуруватиме, потрібно створювати щось таке, чого ще не було не тільки в радіопросторі Закарпаття, а й усієї України. Ужгород дає змогу слухати ефірне радіо одразу 3-х країн ЄС. Порівнюючи з комерційним радіомовленням України (державне радіо до уваги не бралося з огляду на безнадійну відсталість), не можна було не відмітити разючої відмінності в підходах до створення радіо в Європі та у нас. Музичне наповнення, манера ведення ведучих, інтонації, начитування роликів та джинглів – все було інакшим. Впевнившись у необхідності орієнтуватися на європейський підхід до створення радіо, команда почала уважно вивчати досвід колег саме з державних (суспільних) радіо декількох європейських країн. Саме на базі державного радіо в цих країнах вже були створені канали з передовим сучасним музичним наповненням, покликані задовольнити дуже вибагливого слухача з багатим музичним смаком (Radio_FM в Словаччині, MR2 в Угорщині, Radio FM4 в Австрії, Czworka в Польщі, BBC Radio 6 Music у Великобританії та ін.). Це було особливо актуальним в умовах засилля на комерційному українському радіо низькопробної, неякісної музики, та апелювання до низьких потреб людини в гонитві за рейтингом та наживою. Було усвідомлення ролі саме державного мовлення як вихованця смаків слухацької аудиторії, рушія культурного прогресу, розширення кругозору у масового слухача та орієнтування на думаючих людей, як найбільш прогресивну частину суспільства. Підсумок усіх цих складових і вилився в створення радіостанції Тиса ФМ, як культурного феномену радіопростору Закарпаття. З тих пір радіо Тиса FM виховало цілу масу людей на якісній музиці з усього cвіту. Вдалося залучити до ефіру найбільш прогресивних та активних людей області. Співпраця з активістами, ентузіастами та промо-групами вносила свою частку в наповнення радіостанції сенсами, що давали сподівання на зростання рівня свідомості суспільства, хоча б і на теренах одного регіону. З моменту заснування радіостанція велику увагу приділяла сучасній українській музиці. Величезна кількість музикантів, ніде не відомих та таких, що не потрапляли в плейлисти жодних українських радіостанцій, але створювали якісний український контент, отримували підтримку і ротації в ефірі Тиса FМ. Багато з таких музикантів отримали ефір, виступаючи наживо прямо в студії радіо, чого на той час не робила жодна інша радіостанція. По-суті, весь час свого існування Тиса свідомо виконувала квоти по українській музиці, на які інші музичні радіо пішли тільки зараз під примусом зміненого законодавства. Було розпочато роботу по поширенню сучасного Європейського музичного молодіжного мовлення на теренах нашої країни, що серед державних медіа було вперше і чи не таким залишається й досі. З часом вдалося здивувати на тільки гостей з інших областей, а й музичних та шоу-бізнесових діячів столиці, які після відвідин радіостанції Тиса FМ висловлювали здивування: чому таке радіо існує в Ужгороді, а в Києві нічого подібного немає. Часи змінюються і те, що зовсім нещодавно здавалося неможливим, зараз вже відбувається насправді. Та для Тиса FМ це непрості часи. Зменшення мовлення на всіх трьох цілодобових частотах до 4-х годин, перспектива скорочення штатів та ліквідації повноцінних місцевих державних мовників поставили під загрозу існування унікального на теренах України державного радіо-проекту. 2 роки зусиль по донесенню нашої позиції до керівництва спочатку НТКУ, а згодом новоствореного НСТУ в Києві пройшли марно. Нам казали, нас заспокоювали, що наше питання вивчається, буде розглядатися окремо, є розуміння того, що не можна нищити такий проект. Та це виявилося пустими обіцянками. Наші ліцензії анульовано. Наш обсяг мовлення зменшено до 3 год. 20 хв. Таким чином, радіостанція Тиса FМ знищена і змушена припинити своє існування. Виявилося, що замість того, аби розвивати кращі надбання регіонального мовлення та поширювати його на всеукраїнський рівень (згідно закону про Суспільне мовлення, один з каналів Українського радіо отримав статус молодіжного), реформа суспільного радіомовлення звелася до нищення і тих паростків сучасного державного радіо які вже існували, натомість не пропонуючи нічого взамін. Ми закликаємо всіх небайдужих людей: наших слухачів, наших гостей, наших партнерів та друзів, всіх хто знає про нас, чув, чи слухає постійно, долучитися до порятунку унікального для України проекту державного радіо. Ваш коментар під цим постом буде вважатися підписом на підтримку радіо Тиса. Вітаються репости та якнайшвидше поширення цієї інформації. Ми будемо вдячні ВСІМ, хто відгукнеться на наш заклик по розширенню сучасного Європейського молодіжного музичного мовлення.